Geplaatst op 27-5-2021 door Kantoor & Kopie
Brievenbakjes helpen je om je werkplek opgeruimd te houden, om overzicht te creëren in je werkzaamheden én om prioriteiten te stellen. Wij geven je tips over hoe je jouw brievenbakjes zo efficiënt mogelijk kunt gebruiken.
Brievenbakjes ingedeeld op thema
Hebben jij en je collega's regelmatig de nodige papieren documenten nodig die snel voor het grijpen moeten liggen? Denk aan formulieren, catalogi en/of promotiemateriaal. Richt dan een deel van je werkomgeving in met brievenbakjes. Kies voor brievenbakjes in dezelfde kleur voor een rustige uitstraling, of sorteer je brievenbakjes per categorie door te kiezen voor verschillende kleuren.
Brievenbakjes ingedeeld op taak
Om je werkdag productief in te delen kun je gebruik maken van brievenbakjes die je indeelt per taak.
Loop elke dag je brievenbakjes na en handel direct af wat afgehandeld kan worden om te voorkomen dat je meerdere keren door dezelfde stapel papier moet werken.
Een brievenbakje genaamd UIT voor de documenten die je overdraagt aan iemand anders.
Een ACTIE-brievenbakje voor alle zaken die je dezelfde dag nog wilt afhandelen.
Een AFWACHTEN-bakje voor alle dingen die je uitgezet hebt en waar je op dit moment geen actie op hoeft te ondernemen.
In een LEZEN-brievenbakje bewaar je alle vakbladen, documenten en rapporten die je op een later (rustiger) moment wilt doorlezen.
Gebruik een brievenbakje genaamd ARCHIVEREN voor alle documenten die gearchiveerd kunnen worden.
Eventueel kun je ook een AFSPRAKEN-bakje maken, voor de nodige documenten voor je vergaderingen en workshops.
Aanvullende producten
Zorg dat je de beschikking hebt over een papiervernietiger om de documenten die je niet hoeft te bewaren direct kunt vernietigen. Met een labelmaker creëer je nette, professionele labels voor op je brievenbakjes.
Neem voor aanvullend advies over een opgeruimde werkplek en aanschaf van brievenbakjes contact met ons op.
Bron: Quantore.com